O nas – IV A
Jesteśmy jedną z najstarszych grup w przedszkolu… ależ czas szybko leci.
Ten rok będzie potwornie fajny – aktywny, kreatywny, rozwijający naszą wiedzę, zainteresowania i umiejętności.
Będziemy świetnie się bawić, tańczyć, śpiewać, poznawać nowe miejsca, jednym słowem będziemy robić to, co lubimy najbardziej!!! 🙂
Nasze nauczycielki to pani Kamila i pani Ania.
Kontakt z nauczycielem:
p. Kamila : kamszw4528@edu.wroclaw.pl
p. Ania : anncis6628@edu.wroclaw.pl
Godziny dostępności:
środa – 11.00-13.00
FOTORELACJA Z ZAJĘĆ POKAZOWYCH Z AKADEMIĄ KROKIETA I LAMY
https://www.dropbox.com/scl/fo/rd3ku88pnph8jm04ky9kg/h?dl=0&rlkey=32bv1fpvevrwf6h150n3drj5f
W liczbach
Nasze ulubione wiersze i piosenki
WIELKANOCNE ŚWIĘTA
Skacze zając polną drogą hop, hop, hop,
w łapkach trzyma wielkanocny kosz!
A baranek głośno beczy be, be, be,
w kuchni bardzo szybko krząta się!
Bo wielkanocne nadchodzą święta,
na które czeka każdy z nas.
Zróbmy pisanki, z cukru baranki,
upieczmy wiele pysznych ciast!
Mama kurka śpiewa sobie ko, ko, ko,
koloruje przy tym jajek sto!
A pisklaki wciąż biegają pi, pi, pi,
chcą śmigusa zrobić nam już dziś!
Bo wielkanocne…
Nadchodzą święta wielkanocne
z barankiem, kurką i zającem,
więc zaśpiewajmy jeszcze raz
refren dobrze znany nam!
Bo wielkanocne…
ZIELONA PIOSENKA
1. Zielono mi, zielono tobie,
małe żabki kumkają sobie.
Mamy zawsze się słuchają,
Na bociana uważają.
Ref. Zielona to piosenka,
zielona jak wiosenka
i w stawie żabka mała
co wiośnie tak śpiewała:
Kum, kum, kum, la, la, la, la
Kum, kum, kum, la, la, la, la
Kum, kum, kum, la, la, la, la
la, la, la, la, la, la, la.
2. Zielono mi, zielono tobie,
koniki polne skaczą sobie
Zielone melodie grają,
Cykaniem na usypiają
Ref. Zielona to piosenka,
zielona jak wiosenka
i konik polny w trawie
co śpiewa przy zabawie:
Cyk, cyk, cyk, la, la, la, la
Cyk, cyk, cyk, la, la, la, la
Cyk, cyk, cyk, la, la, la, la
la, la, la, la, la, la, la.
Z WIOSNĄ
1. Forsycje otwierają swe pąki
już powróciły szare skowronki.
Piękne magnolie weselą oczy,
wiosenny świat jest taki uroczy!
Ref. Hej, hej, hej, tralala
tańczmy z Wiosną , ty i ja.
Hop, hop, hop, tralali,
z Wiosną zatańcz dziś i ty!
2. Z Wiosną fruwają żółte motyle,
z Wiosną cudowne są wszystkie chwile.
Z Wiosną nawet Pan Księżyc się śmieje,
Wiosna przynosi światu nadzieję.
Ref. Hej, hej, hej, tralala
3. Soczysta trawa w ogrodach rośnie,
kołyszą się igiełki na sośnie.
W całym parku słychać ptasie trele,
to naszej Wiosny są przyjaciele.
Ref. Hej, hej, hej, tralala
WITAJCIE W NASZEJ BAJCE
KACZKA DZIWACZKA
PIOSENKA O MIKOŁAJU
PIOSENKA "LEŚNA PRZYGODA"
Zaraz w drogę ruszać pora
Na wycieczkę dziś jest czas
Ubieramy dobre buty
Bo nas wzywa piękny las!
Tu polana, tam gąszcz ciemny
Las tajemnic wiele ma
Jeśli chciałbyś gdzieś odpocząć
Las powietrze świeże da!
Pełno liści i pajęczyn,
Wiewióreczki oraz jeże,
Wiele dziwów czeka w lesie,
Kto się z nami tam wybierze? / x
PIOSENKA "DUSZKI LEŚNE"
DUSZKI LEŚNE słowa: D. Gellner
muzyka: A.Pałac
Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Duszki, duszki, duszki leśne,
wstają co dzień bardzo wcześnie,
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.
Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorkom piorą groszki
bo te duszki to czyścioszki.
Duszki, duszki, duszki leśne…
Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci,
zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi „Nie śmieć więcej”.
Duszki, duszki, duszki leśne…
Chcemy czysto mieć wokoło,
pracujemy więc wesoło.
Wszystkie śmieci pozbieramy
I do kosza powrzucamy.
Duszki, duszki, duszki leśne…
PIOSENKA NA POWITANIE
Nowy dzień się zaczął.
Witaj! Cześć, przedszkole!
Chwyćmy się za ręce,
stańmy razem w kole.
Dzień dobry,
dzień dobry,
przywitajmy się.
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
Dzień dobry,
dzień dobry,
przywitajmy się.
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
Plany pracy wychowawczo – dydaktycznej na MARZEC
ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastój;
– będą rozwijać wyobraźnię;
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Park dinozaurów”;
– będą utrwalać poznane litery;
– poznają literę Z,z: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
– poznają różne gatunki dinozaurów;
– dowiedzą się, co oznacza znak – ;
– będą rozwijać umiejętność przeliczania;
– będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych;
– będą rozwijać słownictwo;
– wykonają eksperyment;
– będą rozwijać umiejętność czytania;
– wezmą udział w grze w parach;
– wykonają pracę plastyczną.
POGODA MARCOWA
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój;
– wezmą udział w zabawach słuchowych;
– wysłuchają opowiadania M. Zaremby „W marcu jak w garncu” oraz „Talent show”;
– dowiedzą się, co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”;
– uzupełnią kalendarz pogody;
– poznają literę U,u: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
– rozwiążą zagadki;
– poznają zwiastuny wiosny;
– nauczą się piosenki o wiośnie;
– będą doskonalić liczenie;
– będą rozwijać myślenie logiczne;
– będą rozwijać orientację przestrzenną;
– zasieją nasiona;
– dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia;
– dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie;
– dowiedzą się, co to znaczy „Ubierać się na cebulkę”;
– wykonają pracę plastyczną.
WIOSNO, ACH TO TY!
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój;
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Wracamy do Polski”;
– wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”;
– poznają literę C,c: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
– odkryją zapis cyfrowy liczby 10;
– utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę;
– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie;
– ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość;
– dowiedzą się, kim jest ornitolog;
– określą, ile jest słów w zdaniach;
– będą układać kwiaty i ptaki z figur geometrycznych;
– wykonają zadana, używając znaków matematycznych: <,>,=;
– będą dostrzegać cechy wspólne i różniące dane przedmioty;
– powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną;
– nauczą się rymowanki na pamięć;
– będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach;
– będą dzielić słowa na wyrazy i na głoski;
– utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie;
– utrwalą umiejętność kodowania.
WIELKANOC
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój;
– będą doskonalić umiejętność czytania;
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Gipsowe pisanki”;
– obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych;
– będą utrwalać poznane litery;
– poznają literę J,j: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
– będą układać rymy do wybranych słów;
– zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi;
– opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc;
– będą rozwiązywać zadania tekstowe;
– rozwiążą rebusy fonetyczne;
– dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis;
– wezmą udział w eksperymentach z jajkami;
– będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;
– wykonają pracę plastyczną.
Zajęcia dodatkowe
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
12.00-12.30
Gimnastyka ogólnorozwojowa |
9.00-9.30
Religia
zajęcia logopedyczne
Rytmika |
9.00-9.30 Religia
11.00-11.30 Język angielski |
11.00-11.30
Gimnastyka ogólnorozwojowa |
Mali wspaniali |
Harmonogram audycji muzycznych w roku szkolnym 2023/2024
TEMAT
11.09.2023 „Jaś i Małgosia”
09.10.2023 „Gdzie się podziały instrumenty?”
06.11.2023 „Na straganie”
04.12.2023 „Magiczne święta”
08.01.2024 „Roztańczony karnawał!”
12.02.2024 „Mistrz i uczeń”
04.03.2024 „Zaczarowane dzwonki”
08.04.2024 „Dźwiękowa zabawa”
06.05.2024 „W krainie pieśni i piosenek”
03.06.2024 „Chatka na kurzej stopce”
Najnowsze komentarze